Tuesday, March 31, 2009

KEAMANAN, KEMAKURAN DAN KEADILAN


Foto : Hiasan

Pada hemat saya pemuda dan pemudi yang mengamalkan cara hidup berteraskan agama Islam rata2 menetang keganasan dan menegakkan keadilan. Setiap laku perbuatan kerajaan yang menampakkan ketidak adilan atau kekerasan hanya mengundang kebencian mereka terhadap kerajaan.

Kerajaan harus berusaha mendekati kumpulan ini dengan cara lebih berhemah, bukan dengan cara kekerasan. Setiap kali kerajaan menunjukkan sikap kasar terhadap kumpulan ini, ianya akan menambahkan lagi bilangan rakyat yang akan membenci kerajaan.

Sebagai contoh : Jika salah seorang dari ahli keluarga yang berhimpun secara aman ini dipukul atau dicederakan atau ditangkap, ianya dengan secara tidak langsung melibatkan keseluruh ahli keluarga berkenaan membenci kerajaan, walaupun pada mulanya TIDAK SEMUA DALAM KELUARGA ITU 'menentang' kerajaan.

Menggantung akhbar parti lawan juga TIDAK memberi faedah kepada kerajaan. Kerana yang melanggan akhbar tersebut cuma dari pehak pengikut2 nya sahaja. Walaupun mereka disekat dari membaca nya, sokongan terhadap parti mereka tetap tidak berubah. Pernahkan ahli2 UMNO, MCA dan MIC membaca Harakah?

Menggantung akhbar parti lawan telah menampak kan lagi kelemahan kerajaan sahaja.

Sikap 'kasar' yang ditunjukan oleh kerajaan juga akan mengundang ketakutan kepada kaum bukan melayu juga.

Pengundi yang layak mengundi lebih ramai dari kumpulan muda mudi ini. Jika sekiranya kerajaan gagal memikat kumpulan ini menyokong kerajaan, maka pada PRU13 yang akan datang kita akan gagal membertahankan pemerintahan BN.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...