Thursday, October 22, 2009

Ibrahim Ali manusia tidak ber moral yang tidak tahu menilai akhlak dan budi.

The Sleeping 'Ibrahim Ali"

Ibrahim Ali , manusia yang bodoh sombong dan tidak bermoral. Semasa berada dalam UMNO belau telah ditempat dan kedudukan yang baik dan istemewa, malangnya sifat buruk nya telah menjadi sebab di tendang keluar dari UMNO seumur hidup.

Beliau menyertai parti UMNO dan pernah memenangi parlimen Pasir Mas, Kelantan atas tiket Barisan Nasional - UMNO. Beliau pernah menjadi Exco Pemuda UMNO sekitar tahun 1987.Kemudian dilantik sebagai Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri sewaktu Perdana Menteri , Tun Dr Mahathir Mohamad.

Apabila Tengku Razaleigh Hamzah menubuhkan Parti Melayu Semangat 46 dan bergabung dengan PAS , beliau turut menyertai Tengku Razaleigh Hamzah. Angkatan Perpaduan Ummah hasil gabungan PAS dan Semangat 46 berjaya menumbangkan kerajaan Barisan Nasional di Kelantan pada tahun 1990.

Apabila Tengku Razaleigh menyertai semula UMNO dan membubarkan Semangat 46, beliau turut menyertai UMNO. Tetapi dipecat dari UMNO dan dilucutkan jawatan Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas pada 22 November 2003 dan keahliannya dalam UMNO digantung seumur hidup.

Dalam Pilihan Raya Umum Malaysia 2004, Datuk Ibrahim Ali telah bertanding dalam kawasan Pasir Mas sebagai calon bebas. Tetapi beliau tewas. Dalam pilihan raya kecil Pengkalan Pasir, beliau sekali lagi bertanding tetapi tewas kepada calon Barisan Nasional, Hanafi Mamat dan hilang wang pertaruhan. Beliau hanya mendapat 415 undi sahaja.

Dalam Pilihan Raya Umum Malaysia 2008, beliau bertanding atas tiket PAS di kawasan Pasir Mas oleh Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz bin Nik Mat. Walaupun begitu, beliau tetap menganggap dirinya tidak terikat pada mana-mana parti walaupun bertanding di atas tiket PAS.

Sebenar nya career politik Ibrahim Ali sudah TAMMAT, jika tidak diselamatkan oleh PAS.
Sepatutnya Ibrahim Ali sedar dan berterima kasih kepada PAS. Tetapi sifat buruk moralnya telah dapat diteruskan nya setelah diselamatkan oleh PAS.

Dengan perbuatan buruknya ini sebenarnya dia sendiri telah membunuh career politik nya. Mungkin dia beranggapan UMNO mungkin akan menerima nya kembali kedalam pangkuan UMNO. Sebab UMNO memang seperti TONG SAMPAH yang akan menerima segala sisa2 buangan yang buruk dan busuk.

Kita doakan agar UMNO menerima benda buruk dan busuk ini supaya dapat ditong sampahkan oleh UMNO. Dengan ini UMNO akan dapat segera memenuhkan tong sampah.

UMNO MEMANG SUDAH JADI TONG SAMPAH.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...