Thursday, August 13, 2009

N11-Permatang Pasir - Satu lagi Ujian Kegagalan bagi UMNO

Selepas tamat PRU12 lalu yang hampir menumbang kan kerajaan BN, kini sedang menerima lagi ujian seterus nya. UMNO sudah melalui sebanyak 7 kali ujian dalam PRK dan cuma lulus satu sahaja di Batang Ai, Sarawak.

Ini sudah cukup untuk membuktikan bahawa UMNO sudah ditolak oleh rakyat. Sehingga kini belum ada tanda2 bahawa UMNO semakin pulih, bahkan ianya nampak sudah semakin bertambah parah.

Tidak ada walau seorang pun pemimpin UMNO yang nampak boleh memulih kan UMNO. Walauapa pun cara yang dilakukan untuk memikat hati rakyat mendekati UMNO semula telah gagal.

Perkara ini berlaku kerana rakyat masih melihat bahawa pemimpin2 UMNO bermula dari ketua cawangan hingga keperingkat paling atas masih lagi mengamalkan cara dan gaya hidup seperti sebelum PRU12 yang lalu. Mereka masih lagi hidup ber mewah2 han dan me nunjuk2 kan harta kekayaan mereka.

Paling buruk berlaku semasa PAU yang baru lepas, rasuah bermaharaja lela. Pemimpin yang di sahkan rasuah dibenar kan berada dalam UMNO dan memegang jawatan penting pula. Bagaimana rakyat boleh terima pemimpin rasuah sebagai pemimpin UMNO.

PRU13 semakin hampir, tanggapan buruk terhadap UMNO dari rakyat masih menebal. Ianya makin bertambah tebal setiap hari kerana pemimpin2 UMNO itu sendiri tidak mahu berubah.

N11 Permatang Pasir sekali lagi menguji sejauh mana penerimaan rakyat terhadap UMNO - terutamanya kaum melayu. Jika sekiranya UMNO gagal menawan N11 Permatang Pasir, maka UMNO pasti akan menamatkan riwayatnya pada PRU13 nanti.

2 comments:

Basuh Baju said...

rasanya sape yg menang dah boleh agak..

tp persoalannya mcm mana kempen utk prk kali ni..

hidup_melayu said...

soalan yg ingin sy kemukakan kepada saudara betulkan parti pas ini berjuang untuk agamanya??? pilihan raya demi pilihanraya tidak menentukan kemenangan mutlak kepada pkr sebenarnya.. kagum kah saudara jika Dap yg menang?? apa yg pas dapat lakukan untuk agama islam.. di pulau pinang.. pas mempunyai 1 adun tetapi Dap bg kah kuasa itu kpd pas???? exco x dilantik wlaupn telah 3 pengal berkhimat.. pas hanya dianggap parti sepihan bg golangan dap untuk menentukan kejayaan mereka.. di perak?? dap nyaris mengambil alih negeri tetapi dibantah oleh sultan.. tmbhan sultan pula dimaki hamun.. pas ada pertahankn??? dap maki hamun islam.. ada pas membantah.. pas hanya menjadi pak turut.. berbeza dgn umno.. umno dihadapan.. pas boleh mengetuai ??? jangan harap selagi ada dap... dimana hukum hudud?? jadi ka?? hanya dimulut???
jangan sampai 1 hari nanti kita yg berbangsa melayu dianggap pendatang asing.. bila cina menguasai malaysia.. "lu pikir wa pikir wa.."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...