Wednesday, May 26, 2010

UMNO/BN akan pulih sepenuhnya selepas PRU13.

PRU12 yang lepas telah menyedar kan pemimpin2 UMNO jika mereka mahu sedar tentang kedudukan sebenar parti itu. Pada PRU12 Kerajaan BN sudah tumbang di Semenanjung. Talian hayat nya diselamatkan oleh pengundi2 dari Sabah dan Sarawak sahaja.

Senario politik hari ini sudah berubah, BN/UMNO tidak lagi boleh mengharafkan talian hayat nya dapat disambung oleh rakyat Sabah dan Sarawak. PKR Sibu telah memberi isyarat bahawa sokongan mereka boleh berubah pada bila2 masa sahaja.

UMNO sudah menjadi bualan sebagai parti yang bergelumang dengan najis RASUAH. Tidak ada seorang pemimpin2 atau pencacai2 UMNO yang menjalani jalan hidup secara sederhana - semua pemimpin2 dan pencacai2 ini kaya raya, banyak harta wang ringgit berjuta2.

Negara telah dibebani oleh hutang, rakyat terpaksa menanggung beban kos sarahidup yang sangat tinggi. Kemana larinya semua hasil negara? Sedangkan negara kita kaya dengan berbagai hasil di bumi dan di lautan.

Singapura yang hidup dengan berdagang sahaja pun boleh lebih maju dan mewah. Mengapa pula Malaysia ketinggalan kebelakan dari segi ekonomi nya?

Kesedaran rakyat telah mengejutkan BN/UMNO pada PRU12. Kini gelombang kesedaran rakyat ini akan berterusan sehingga kerajaan yang korupt ini tumbang.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...